lördag

Det där med att det är höst.

 
 
 
 


Det är lördag.
 
Men även om solen varit höstgul och vädret underbart så har jag mest suttit inne idag med en febrig liten lillebror. Det känns nästan som sommar i det här vädret men när kvällen kommer så märker man att hösten smyger sig på. Och det där med att det börjar bli höst påminner mig om att det är dags för lite om möblering igjen. Det är på tok för mycket sommar här inne!








I veckan som varit har det hunnits med en hel del shopping av både nyttigt och lite mindre nyttigt men sånt som man bara måste ha, ni vet sånt där som man bara ramlar över som ett par nya gympadojjor och en svart kjol och svart vita korgar från House doctor som är perfekta att gömma leksaker i och sånt där onödigt snyggt som man bara måste ha och så lite nya kläder till barnen så klart. Och det är ju precis det här som gör en vanlig tisdag till en lite bättre tisdag. Precis så där som tisdagar behöver vara ibland.
 
 
Och självklart har vi lekt och skrattat och jag har tagit fatt i målarpenseln igjen och förvandlar några skatter som står och tar plats i garaget. Ibland tänker jag att jag måste lära mig att stänga av lite, och ta saker som dom kommer. Luta mig tillbaka. Det är lättare sagt än gjort! Det fungerar inte på mig. Här hänger det långa listor på kylskåpet med allt som ska göras och allt jag behöver hjälp till av kärleken sån att jag inte ska glömma. För utan listor fungerar jag inte, så är det bara.



 Men nu är det lördagskväll och här sitter jag och planerar semesterutflykter mens kärleken fortfarande jobbar ute trots att klockan är över åtta och det börjar bli mörkt men så är det när man har en ivrig man som aldrig ger sig förrän allt är perfekt, och det blir så förbaskat bra till slut när allt är färdigt.
 
 Tro mig.
 
Det är lördag. Verkligen lördag.
 
 
 
 
 
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar